37,3 feberfritt, promenix, änder, potta, simma

I dag vaknade tösen tidigt och feberfritt var det. Hade
beslutat att hoppa över sång på Pinglan eftersom hon
var sjuk i går.

Det fick bli en lång skön promenix i stället (8km)
Det tyckte vi alla var ljuvligt inte minst sagt vovven.
Vi tog vägen över Vasaparken och matade änderna.
Clara tyckte det var så roligt när dom började *kvacka*
högt när dom fick mat. Hon skrattad så härligt åt dom!




Hahaha vad skojsigt dom låter....


Sen...
Hem och lekte lite, Clara är jätte klängig på mig tror
hon är inne i något stadie där hon ska vara vid mig
hela tiden. Jätte gulligt men kan också vara påfrestande.
Speciellt när man vill ha en minut på toaletten i lugnan ro!!!

Matlagning som vanligt, i dag blev det mitt *hoptjofs*
igen som vi kallar det. Barnen frågar: Vad blir det för mat?
*hoptofs* säger jag och det är ju vad som helst i stortsätt.
I dag bestod den av kokt pasta i en ugnsform med köttfärs
å lök kryddad med tacos krydda, hyvlad ost på det.
Och sedan en blandning av det som finns i kylen och i dag
var det.... matlagningsgrädde,keso,turkist youghurt, sötsursås
detta hällde jag överst i ugnsformen grädda 225gr i 20min.
Kokta morötter till, uppskattat kan jag lova =)

Tips:
Koka morötterna hela (ej slantade) skär dom efter kokning.
Då bevaras vitaminerna och näringsämnerna bäst!
Källa: Senaste I form tidningen.

Efter maten bar grabbarna i väg på träning..... jag tog hand om
köket.... igen....Hmmm...


Pottan


I går presenterade jag pottan för Clara hon har provsuttit både med
och utan blöjan. Jag har suttit med henne och sjungit en liten pottsång.
I dag när jag skulle byta kvällsblöjan och sätta pyamas, frågade jag Clara
om hon skulle sitta på pottan och kissa där i stället för i blöjan.
Vips så kissade hon och klappade händerna till sig själv att hon var duktig!!!

Man kan hitta hur mycket som helst om man googlar potträning.
Man får nappa på det som passar en och känns bra! Jag kommer inte
kämpa mig svettig med potträning men iaf börja lite!!!
Googlat tips 

Min vän var tvungen att avboka simningen i kväll. Ack så lätt det då är
att banga ur själv! Soffan var lockande... men jag stod i startgroparna
när grabbarna kom hem strax före halvåtta och så skönt det var när jag
väl var där 50 längder blev det. Känner mig nöjd!!!! Mycket nöjd!!!! 

Avslutade med att titta på Kniven mot strupen på tv3 i dag var det i Västerås.
Tusen och en natt, där jobbade ju Carro förra våren/försommaren.
Ja vad säger man? Förstår att inte hon blev långvarig där i allafall. 

Näeee nu ska jag sova jag ska nämligen upp tidigt i morgon och ge min bonus son
paket och frukost på sängen han fyller nämligen 12år!!!!

Tack ni två som smsat in till Mitt digitala hjärtat 
                                                  
Nattinatt och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0