Skrockfull... -22,4... nattligt äventyr...

Ja nu ska jag berätta något som kommer få er att tycka att jag inte är klok.
Men det bjuder jag på.... Ni som brukar läsa min blogg vet att jag är en
riktig nattuggla. Tyvärr för det är inget bra!!!! För mig och min hälsa men
så är det!

I kväll tog jag kvällskissen med vovven 21.55 Brrrr vad kallt det var. Jag
gick in på okq8 och köpte tidningen brukar göra det på söndagar för jag
vill ha en söndagsbilaga. Eftersom jag var sen och dom stängde så stoppade
jag i min plånbok i fickan utanför okq8 och gick hem.

Kokade mig en kopp te och satte mig vid datorn och lade in lite tradera
annonser. Jag lovar mig själv att inte sitta längre än till tolv. Tjugo över
slår jag av datorn. Av någon underlig andledning tar jag fram min plånbok.
Och till min fasa ser jag att myntfacket är öppet tittar i det och ser att min
2-krona är borta.... Moooooooooaaaaahhhhh.....

Jag får nästan en svett attack, det kan inte vara möjligt. Jag vankar av och
an och tänker näeeee du lilla gumman du kan inte klä på dig och gå till okq8
och titta om den ligger där.... (rena vannsinet om nån ser mig tror dom ju att
jag är knäpp) Vankar lite till och bestämmer mig för att gå knäpp eller inte min
magkänsla säger mig att den ligger där!

Å jag tar med mig vovven så att jag inte ska bli rånad på min 2-krona ifall jag
finner den!

Yeeeeeeessss.....


Där låg den ensam i snön.....



Nu tänker ni varför denna hysteri för en 2-krona????

Jo den fick jag en gång av min mammas faster Ingrid hon gav mig den
och sa var rädd om denna ha den i din plånbok, så kommer du inte få
några ekonomiska problem. Och jag har alltid haft den i min plånbok.

Visst jag är inte rik men jag klarar mig bra!!! Så när jag såg att den var
borta gick det kalla kårar på min rygg. Jag har nämligen burit med mig den
i 25år utan att tappat den......

Huuuuaaaa... jag trodde att nu får jag leva i riktig fattigdom *Hahahaha*

Kanske var den arg på mig för den är alldeles svart och behöver lite *piffning*
Så nu ligger den i ketchup.

Så var det.... klockan är nu 01.41 det är -22,4 och jag kommer vara mer 
död än levande i morgon!!! 

Men nu ska jag sova gott, när min 2-krona är hemma igen!!!

Nattinatt!!! 


Kommentarer
Postat av: Katrin

Ha ha ha va rolig du är =) skulle säkert ha gjort samma sak om jag hade haft den i plånboken i över 20 år =D

2010-02-22 @ 10:24:20
URL: http://kanskeendag.blogg.se/
Postat av: Erika

Vilken tur att du hittade den innan nån annan gjorde de!

2010-02-22 @ 12:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0