Sopplunch...

I dag på Pinglan var det sång och sopplunch jätte
mysigt! Träffade en tjej med en dotter där.... Vi
åt soppa och småpratade lite och plötsligt så visar
det sig att det är min arbetskamrats brors tjej =)
Haha världen är bra liten i bland, jag tycket dottern
såg lite bekant ut (har sett bild på Christines blogg)
Kul var det!!!!

Emma och Svea


Clara leker...



Lite macka soppa ville hon inte ha...



Nu så bakar jag lite bröd.... och väntar på att tösen ska vakna...


Tolsbo limpa snabbt och enkelt

Blanda i en bunke:

1 liter fil
1,5 dl sirap
2 dl lingonsylt
1,5 tsk salt
5 tsk bikarbonat
5 dl grahamsmjöl
4,5 dl vetemjöl
1,5 dl rågsikt
2dl havregryn
1,5 dl vetekli
2 dl rågkross

Dela upp i två smorda formar
Grädda i 175gr 45min täck med
folie grädda ytterligare 60min.

OBS! Degen ska vara lös och ska ej jäsa!

Ha en bra dag!
Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för tipset, ska göra nu om jag har bikarbonat hemma :)

2010-02-09 @ 18:05:21
URL: http://hemmahosmammaemma.blogspot.com/
Postat av: Christine

..ler...va Västerås är litet.

2010-02-10 @ 15:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0