Tidig morgon, massa SJ gnäll???

Lilla tösen vaknade 5.40 i morse jätte pigg, förmodligen för att hon
var hängig och sov mycket i går + att hon somnade jätte tidigt!
Men det var så skönt att komma upp så tidigt faktiskt, lite kaffe
och en smörgås tv4 gomorgon sedan skjutsa Sebbe till skolan han
ska till Romme i dag så snowboard å allt skulle med...

När jag skjutsade Sebbe höll jag på att köra in i en bil framför mig,
jätte slirigt och halt nu på morgonkvisten. Jag parerade halvvägs upp
i en snödriva. Sebbe suckade jag talade bara om för honom att mamma
skulle visa hur man gör! Ler för du ska ju börja övningsköra snart!!
men han såg lite spak ut han trodde vi skulle crascha in i bilen framför!

Efter det åkte vi till Maxi på Erikslund och handlade, och vad nice det
var att handla kl.8.00 på morgonen så lugnt och skönt nästan inga
där! Clara åkte i en såndär bilvagn för första gången det gillade hon.


Jag handlade massa frukt och grönsaker och ört och detoxte.... fyllde på
nyttighets förrådet.... Jag har nämligen bestämt mig för att jag säkerligen
kan påverka min trötthet genom att röra mig mer och sluta sitta i soffan
och moffa i mig onyttigheter! Så nu blir det Broccoli, fruktsmooties och te.




Har ni sett vad apoteket på Erikslund heter???


Ja har en liten tanke.... Är det så att vi svenskar inte alla men överlag är
väldigt gnälliga? Även jag i bland =) Just nu håller vi på och gnäller om
dessa tåg som inte går. Det tar liksom inte slut vi bara gnäller å gnäller.
Självklart ska det tas upp men hur mycket? Är det så att vi gärna ser....

Glaset halvtomt i stället för halv fullt? Är det typiskt svenskt?

Man kan ju se det så här också, vad skulle dom som sitter nere i Haiti utan
hem, mat, vatten, hälsa och mist en massa anhöriga säga om dom hörde vårt
gnäll? Eller dom som var med i Tsunamin både svenskar och dom där nere.
Alla jordbävningar och översvämningar som förstör länder, städer?
Dom som har sjuka barn i tex.cancer och även i vissa fall mister dom?
Det var bara en tanke.... Vi kan ju se det så här också vi har ju iallafall en
rätt bra tågtrafik i Sverige i endel länder rider dom åsna eller går!!!!
En sa på nyheterna att vi inte haft sån här grotesk vinter sedan 1829 vet ej
om det stämmer, och om det gör det så kan vi väl bara stå ut med lite tåg kaos!

Jag har i allafall bestämt mig för att i dag vända allt till det positiva....

Jag har en underbar son som snart är 17år och som aldrig är sur, kaxig =) ler
Jag har en snorig liten tös... men vad gör det hon har ju inte feber =)
Jag har en man som jag kan reta mig på, finns dom som inte har det en man alltså =)
Jag har en hund som inte blir lerig om tassarna när det är så mycket snö =)
Jag har hår även om det finns gråa strån så har jag ju i allafall hår =)
Jag har ont i kroppen men jag har armar och ben =)

Osv, osv, osv... Jag är inte alltid positiv inte alls men jag tror i allafall man som
person kan påverka det ganska bra själv om hur man vill se saker och ting!

Jag miste en vän nyligen mycket sorgligt det gjorde mig ledsen. En konstig
tomhets känsla infann sig. Men så tänkte jag så här.... Jag har en vän som jag
höll på att mista för några år sedan. Jag lägger focusen i stället på att glädjas
över henne! Att jag har henne här i livet hos mig... för jä....hon skrämde skiten
ur mig. Puss & kram till dig vännen! 
Det betyder inte att jag inte sörjer mig bortgångna vän tvärtom!

Ja i dag var jag en liten djuping det är jag ofta men får inte alltid utlopp för det!

Efter maxi tog jag en super skön långpromenad med vovve å tös, dammsög när
jag kom hem... kl.10 hade jag hunnit med så mycket!!! Så nu blir det en kopp
kaffe och sedan mys och kvalitetstid med min lilla söta snoriga underbara dotter!!! =)

Ha en fin tisdag, stanna upp och glädjs åt det ni har!!!! Glaset är halv fullt,
inte halvtomt =)

Kram


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är inte heller beroende av tågtrafiken för att ta dig till jobbet varje dag som många andra... Jimmy tex. Jag tycker att allt gnäll på SJ är befogat och att dom nu måste bättra sig. Tågtrafiken i Sverige är katastrof när den inte klarar av vintrarna.

2010-02-23 @ 16:16:55
URL: http://hemmahosmammaemma.blogspot.com/
Postat av: Anna-Carin

Håller fullständigt med dig syster...Vad tror folk att man kan vara rustade för allt ? vilken värld lever vi i ? nej dom kan bara göra sitt bästa och det får man ju hoppas att folk tror på...Heja SJ för gott arbete och alla andra i samhället.....och som sagt inget blir bättre av att gnälla och klaga =)Kjamizz

2010-02-24 @ 19:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0