Knakar gör det ju inte...

Ja inte växer Claris så att det knakar precis. Var på bvc i dag för 18-månaders kontroll
och spruta, vägning och mätning. Hon vägde 9680gr och var 79,2cm hon följer med
nöd och näppe sin kurva. På längdkurvan hade hon *dippat* lite men det har hon gjort
en gång förrut för att sen ta ett megaryck så troligtvis efter sommaren har hon nog vuxit
ur sin 80 kläder. Hon ligger lite under den understa kurvan men inget att oroa sig över,
hon är bara en liten tös!

Sprutan gick jätte bra hon grät lite men mer av det arga slaget, hon såg besviken ut hur
kan ni göra så mot mig!!!

Efter bvc besöket blev det ett optiker besök, dom hade fått in ett återbud så jag gjorde
syn undersökning på engång. Ja vad ska man säga, jag ser *för* bra precis som det var
för 20år sedan. Jag är extremt översynt vilket innebär att jag ser jätte bra på långt håll.
Vilket i sin tur innebär att mina ögon och ögonmuskler får jobba som bara den när jag läser,
ser på tv, kör i mörker och sitter vid datorn och då får jag huvudvärk. Jag hade ingen sån
där 40-årssyn än heller *S*

Hon sa att jag vill göra en sista test på dig och visade mig tre rader text. Läs den översta raden,
Ja jag kan även läsa den nedersta. Näe... sa hon det tror jag inte...Jo jag rabblade den korrekt.
Oj det var som attans det är ytterst sällan någon klarar det!

Jag beställde nya glasögon för dom jag har är så fula och omoderna. Det blev ett par cerise, rosa
hallonröda av något slag, jätte läckra. Och så fick det bli ett par svart/lime som jag tog med solglas!

I kväll blev det grillning eftersom solen tittade fram, men jag tycker det är kallt i luften, har ingen
lust alls att packa mig i väg och bada! Längtar efter knallblå himmel och värme nu, varma kvällar
så att man kan sitta ute och mysa!!!

Tjing

Kommentarer
Postat av: Erika

i mårrn ska det bli varmt. var beredd med bikini och solhatt...hehe!! det går nog över lika fort som den kom....värmen alltså...du vet sån där man ska ha på sommarn!!?

2010-06-21 @ 23:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0