Lång dag dax att sova!

I dag blev det en lång arbetsdag. Bästa Carro hämtade Claris
på förskolan så att jag kunde arbeta lite längre. Det blev inte
så lite längre heller åkte från Skultuna tio i åtta. Men jag fick
mycket gjort som hängt över mig så skönt!
Dessvärre är jag kanon förskyld, hes som bara den, ont i halsen
och hängig.

Blev så glad när jag kom hem hade älsk gjort fisk soppa med
Saffran (Linas matkasse) den var bara så grymt god!!!

Recept:
Skala å skär 250gr morötter i ca. ½cm tunna slantar.
Hetta upp olja i en rymlig panna el. gryta fräs morötterna
med 2st vitlöksklyftor (pressade) skär 4 tomater i 2x2 cm
stora bitar strimla 250gr salladslök tunt. Tillsätt 9dl vatten,
1msk vitvinsvinäger, 2st fiskbuljongs tärningar 2krm salt
1krm vitpeppar. Låt koka upp vispa ner 1dl cremè fraisch
och 1pkt saffran. Tillsätt tomaerna och salladslöken och koka
2min. Tillsätt sedan 600gr sejfilè 3x3cm stora bitar och lägg i
grytan. Lägg ner 150gr sugar snaps. Sänk värmen och låt
sjuda 3-5min rör inte. Servera med baugette bryt ner baugette
bitar i soppan. Mumma jätte god!!!! Lycka till !!!

Nu ska jag krypa ner i sängen, fryser =/

Flyr in i drömmars värld =)

Tjing


Kommentarer
Postat av: Cissi

Skönt att man kan hjälpas åt ibland!

Hoppas på att du inte blir sjuker nu...



sv: Det ligger på Fuerteventura :)

2011-04-14 @ 15:04:47
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0