På lingon med brorsans tjejer!

I dag på eftermiddagen var jag med mina brorsdöttrar på bio vi såg
"Hur många lingon finns det i världen" Jag tyckte den var riktigt bra!
Vet inte jag kanske är just där i livet så att den berörde mig =)
Men i allafall tyckte jag den berörde, jag fick tårar i ögonen så blödig
som jag är! I allafall så var det vissa saker som berörde och som jag
reflekterade över. Jag är stolt över mitt arbete och jag älskar det!
Det berörde mig hur Alex i filmen mognade av att träffa och arbeta med
utvecklingsstörda. Jag skulle nog inte vara den jag är i dag om jag inte
arbetat med det jag gjort i 20år, jag är glad över det för det har berikat
mig!



Se filmen är mitt tips! Den var över förväntan måste jag säga!
Jag tyckte inte heller utvecklingsstörda exponerades som man kanske
kan tro utan tvärtom. Dom har också rätt till ett bra liv med utveckling!
Och varför kan inte dom få bli filmskådisar om dom vill =))





Handlingen typ.....
Alex är en charmerande slarver som varken tar ansvar för sig själv eller sina närmaste.
Hans liv är allt annat än under kontroll. Relationen till flickvännen Lisa är urusel och han
är dessutom arbetslös.

När Lisa plötsligt får nog och kastar ut Alex på gatan tvingas han att söka ett jobb för
sin överlevnad.  Plötsligt befinner han sig som assistent till ett gäng utvecklingsstörda
som steg för steg får honom att se livet med nya ögon.

Kram och tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0