Fredagkväll och semester!



Vilket underbart väder det blev ;-) Ljuvlig kväll, meddans maten var i
ugnen njöt jag av en kall i solen på altan det är ju semester och fredag!



Det är roligt att laga mat till Sebbe han uppskattar mat och att njuta,
prata och mysa. Fast han är ju uppfostrad till det, att mat är kultur och
inte bara ett ont måste =)



I kväll blev det färskpotatis i ugn, kyckling och äppeltsatsiki....



Ja just det äppeltsatsiki mitt påhitt.... ni såg mitt recept på vattenmelon-
tsatsiki här om dagen. Jag orkade inte åka och handlade så jag improviserade
lite så det fick bli äppeltsatsiki och det var riktigt gott!

Äppeltsatsiki
Turkiskyoughurt
Salt-vitpeppar
Olivolja
Majonäs (ytterst lite)
Citron (lite)
3-4 vitlöks klyftor
Ett små tärnat äpple
Gullök små tärnat
Låt stå och dra i kylen en stund!



Var lite gottesugen så vi tog fram en tobleronekladdkaka och vispade
grädde. Men den var ingen höjdare, dajmtårtan är mycket godare!
Men däremot är mitt goda kaffe från nespresson en höjdare =) Mumma!
Tror jag hittat en av mina favoriter nu ;-) Rosabaya.






Näe nu ska jag tjata lite till om SOA ska nämligen ha en date med Jax i
kväll igen ;-) Henke har åkt ner till båten, Clara sussar så jag ska krypa
upp i soffan och se vad som händer i Charming med SOA gänget ;-)

Ha en fin fortsatt fredag!

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0