Galen baddag

Vilken baddag det blev i dag måste bara berätta.
Jag och Clara skulle åka och bada på Skultunabadet
med en vän och hennes barn. Precis när vi skulle åka
läste jag på fejjan att Skultunabadet var stängt pgav.
vandalisering. Vlt- Skultunabadet vandaliserat

Okej omplanering så vi provade i stället skantzöbadet
i Hallsathammar.

När vi väl kom dit så visade det sig att min vän glömt
matväskan hemma, så jag blev kvar med fyra halvvilda
grabbar i åldern ca:8-10 (två var hennes och två var
kompisar) Hon vände hem för att hämta väskan.

Den klarblå himlen försvann och svarta moln tonade
sig. Dyrt var det också 30kr i inträde per barn + 30kr
för åkband till rutschkanan alltså 60kr per barn. På
lögarängen kostar det 23kr och rutschkanan ingår!
En liten mostallrik med köttbullar kostade hutlösa 60kr
Ikea vad tar dom? 16kr

Nääääää..... skantzöbadet får alla minus som går att
få. Dom var inte trevliga heller och inte bjöd dom på
någon sol ;-)

Men lite bilder bjuder jag på.....

Brrrr.... det var kallt och se sån larvig rutschkana så hade dom en anställd
badvakt som kollade att man hade åkband. Vad kostar inte det då?


Clara härda ut en stund ensam i poolen....


Gottesallad till lunch hade jag med i allafall så jag sparde in 60 spänn på
pulvermos och köpta köttbullar....


Clara och jag höll oss mestadels på filten och myste!


Ja vi hade i allafall rätt roligt ändå, hade ju trevligt sällskap med mig!

Och så fick jag simma när Clara sov middag vännen hade koll på henne då.
Det blåste så det kändes som att jag simmade ute på sjön bet rejält i
musklaturen ;-)

Vill ha sol i morgon och värme =))


Kommentarer
Postat av: J

Vansbrosimmet nästa år?? :))

2011-07-12 @ 23:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0