Starkt berondeframkallande - MUMS!!!!!



Min mamma brukar göra egen musli jag har tänkt att jag ska göra det!
Men i dag efter att jag badat med en kompis som bjöd på musli var jag
bara tvungen hem och göra slag i saken.

Så lätt och så gott  och jag kan ju säga att jag kommer aldrig mer äta
köpt musli.

Så här gör man:
Sätt ugnen på 175gr
Ta en ugnsform ha på ca:6dl havregryn (jag tog 3dl fiber och 3dl vanliga)
Ta 4dl allbran eller keloggs K (jag tog 2dl allbran och 2dl kellogs K)
Ha på solrosfrön ca: 1dl, krossade linfrön ca:1dl, grovhackad mandel efter
smak, jag tog även pumpakärnor.
Ringla över lite flytande honung och ringla över 2dl vatten.
Skjuts in i ugnen 30min rör om var tionde minut!

Toppa muslin med russin och kokos när du ska äta den eller alternativt
när du häller upp den i en burk. Själv tycker jag russin är godast när dom
kommer direkt ur russinpaket så att dom inte är så torra!



Lycka till!!!

Längtar tills jag ska äta frukost i morgon mums vad gott!!!


Kommentarer
Postat av: J

Ja tack!!!! :))

2011-07-13 @ 14:21:40
Postat av: Anna

Va pyssligt å enkelt! Måste provas! Gillar att läsa din blogg ;) mycket bra!!

2011-07-14 @ 00:27:57
URL: http://annalejd.webblogg.se/
Postat av: Anonym

hej hej! jag håller med :) det var inte så bra väder de hadde juh spöregnat heela natten! :D

hadde ni varit med mormor och ellis på granis? fubbigt! ;) ha en bra dag

Mvh//EmmyPemmy

2011-07-21 @ 19:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0