Namn tips?


I dag har jag sålt två hönor och två tuppar på blocket det tog typ bara
ett par timmar efter att annonsen var inlagd. Det kom ett par på moped
har ni hört så tokigt. Och en av mina hönor (Larsson) visade sig vara lite
illa däran av att en tupp som var lite hårthänt på henne. Men dom tog
henne ändå jag prutade tjugo kronor. Så 200:- fick jag för dom, sedan gick
det ca: en timme så kommer en tant och ringer på dörren och undrar om vi
saknar en höna?

Näe jag har bara två kvar har sålt dom andra för en timme sedan.
Vi var ut och leta den var tydligen svart som min, den som var lite tilltuffsad
nu vet jag inte om det var den som hon sett? För våra grannar tre hus bort
har också hönor. Men det skulle inte förvåna mig om det är min tilltuffsade
höna som dom släppte.

Ja ni skulle bara veta det är tufft att vara hönsmamma ;-)

En "kär" vän till mig gottade sig i att lägga upp Cornelis sång "Hönan Agda"
på fejjan ler så nu har jag döpt en av mina hönor till Agda har ni tips på vad
den andra kan heta??? En hade jag döpt till Larsson och som nu troligen
strosar runt vid OKQ8 jag ska ut och leta lite till!!!


Namnlös?


Kram


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad sägs om Greta?

2011-07-05 @ 20:42:23
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Erika

Doris...hon ser ut som en Doris! =)

2011-07-05 @ 23:16:22
Postat av: Stina-Lina

När jag gick på persboskolan hade en kille i klassen grisar. Han döpte en till Kicki efter mig =) Personligen tycker jag att Gristina är ett mer passande grisnamn. MEN på en höna kanske det är fint ;-)Kicki alltså...

2011-07-06 @ 13:49:57
Postat av: Lina

Hahaha Nettan...vilka roliga inlägg du gör!!! Jag är helt övertygad om att du är en bra hönsmamma ;)

ses på lördag Kram

2011-07-07 @ 01:11:43
URL: http://stimpilina.blogspot.com
Postat av: sofie florinus

hejsan!

faster alltid lika kul att läsa och kolla in bloggen du lägger ofta in nya inlägg det är så kul♥

i love you faster du e bäst♥

hejdå<3

2011-07-13 @ 22:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0