Musli och bars

I dag söndag började jag med att göra hemgjord musli och sedan
syrrans bars. Har man en gång ätit hemgjord musli är det svårt att
äta vanlig köpt för den hemgjorda är mycket godare ;-) å nyttigare.


Mums!


Syrrans bars recept...


Urgoda bars receptet har jag fått av syrran super enkelt:

Ta en matberedare ha i ingredienserna kör ett par minuter, lägg ut
det på en plåt, på bakplåtspapper platta ut smeten som är rätt stabbig.
Grädda ca.15min i 175gr

Ingredienserna:
1dl kokos
1dl vanliga havregryn
1dl fiber havregryn
1dl solrosfrön
1dl pumpa kärnor
½dl russin
½dl katrinplommon el. aprikoser
½dl linfrön
4st äggvitor
lite hackade mandlar eller nötter

Man kan mixtra lite som man vill med ingredienserna efter tycke och
smak.

Lycka till! Jag tycker iallafall att dom är smaskens.... ps. jag hade i lite
kakao och kanel också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0