Det blir bättre

I kväll såg jag "Det blir bättre" igen förra veckan var det om Patrik Sjöberg. Det handlade om hans uppväxt och tränaren som utnyttjat honom sexuellt. Det var fruktansvärt, jag beundrar honom att han går ut med det. Som offentlig person kan han få andra pojkar och även flickor att förstå att det inte är deras fel och att dom inte är ensamma. Kanske jag läser boken.....




I kväll handlade programmet om Jessica Andersson som växte upp med en alkoholiserad mamma.
Om hur hon växte upp i en foster familj och blev bortvald av sin mamma för alkoholens skull.
Hur sviken hon kände sig av vuxenvärlden, hur ledsen hon varit och är. Hur hon missat familje-
livs känslan och den tighta känslan med sina syskon. Det var så ledsamt och jag blev så berörd.


Jag känner en tjej väldigt väl som mina tankar och känslor omgående gick till. Hur hon känner
och hur sviken hon är. Inte av en förälder utan av båda föräldrarna. Hur dom valt att dricka
alkohol så att hon inte kunde växa upp med dom. Hur känns inte det? Den tjejen är en stark
tjej på utsidan, men på insidan lever hon med ett jätte svek. Hennes föräldrar älskar henne
mest av allt på denna jord även om dom inte kunde ta hand om henne. Det är något hon alltid
får bära med sig.

Det kommer alltid göra ont, men man kan lära sig leva med det. Jag vet för jag har också en
förälder, min pappa som valde bort mig och mina syskon för alkoholen.


Det är allt för många barn som far illa på olika vis, det gör så ont i mig!

"Inga barn kan välja sina föräldrar" tyvärr. Men alla barn är värdefulla på just sitt unika vis!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Älskar denna lilla tjej som jag känner <3 Det fungerar här med =)

2012-01-18 @ 23:38:08
URL: http://mrsnatten.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja det är fruktansvärt när en förälder väljer bort sina barn men det är tyvärr en sjukdom och vissa är svagare än andra. Så de kan ej eller orkar psykist att ta sig ur sitt beroende. Men jag hoppas och tror att ni mina älskade barn har haft en ganska bra uppväxt trots allt. Kram Mamsen

2012-01-19 @ 12:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0