Mitt inre....


Torsdag min yoga kväll är över 2,5tim jag vet det låter länge. Det är helt otroligt vad fort dom går. Att möta sitt inre i 2,5tim är både jobbigt, märkligt, fantastiskt, krävande, läskigt, utvecklande framförallt så skönt. För hur det än är så tappar man sig själv, tappar man även allt annat. 

I dag startade Ulrica med att prata om hur våra tankar styr våra känslor. Kan vi styra våra tankar? Jag blev nästan lite fnissig och tänkte på Kaj Pollack han kanske är en lite smyg buddist ;-) 

Yoga handlar precis om det han förespråkar i sina böcker. Förutom att han på kanske ett mer konkret sätt uttalar det. Meddans i yogan och Buddismen är det mer upp till en själv. 

Jag är iaf så glad att jag äntligen tagit tag i det igen. Jag höll på mycket med yoga för 15år sedan men nånstans tappade jag det :( Vilket gör mig lite ledsen men det är som det är. Nu har jag även dammat av min Yoga Nidra skiva den har många år på nacken men är guld värd. Jag har ingen cd freestyle, men ska försöka lyckas få in den på iTunes hmmm... det blir spännande. 


När man går på ett yoga pass bör man vara vitklädd. Det hade jag faktiskt ingen aning om innan jag började på shanti. Jag märkte då att jag knappt ägde något vitt. Så det fick bli gråa mysbyxor, vit topp och vit och grå randig kofta. Men nu har jag kommit över ett par bekväma vita linne byxor. 
Vitt ska alla ha för att det blir en harmoni under yogan. Tänk om alla skulle vara klädda i glada färger och blommigt och rutigt mm. Intrycken blir minimala om allt är vitt. Självklart låter det nu men inget jag reflekterat över tidigare. 

Min yoga outfit idag.... 

Sat nam 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0