Åhh...jag älskar detta väder...och mina jeans ;-)

Jag är född i fel land!!! Så är det bara JAG ÄLSKAR SOLEN...
När det är varmt å gott å ingen blåst så känns det så bra i
kroppen i värk alls (klart att annat inverkar också *ler*)

Grilla, grilla, grilla å vad vi ska grilla i sommar!!!
I helgen ska vi småbörja lite med altanen vi prioriterar
den före badrummet nu... Henrik har ingen inspirstion
till badrummet och då är det bättre att vänta!
Skitsamma jag har varit utan badrum i över två år så kan
 jag nog vara det ett tag till känns det som!
Vi har dusch spartanskt men fungerande i källaren så
det funkar ju!!!

Jieeeee idag tänkte jag att jag skulle leta fram min kartong
med jeans. Jag har så gott som tio par nya jeans som
knappt är andvända. Som fick bosätta sig i en flyttkartong
när jag var gravid.....
Har inte vågat ta fram den if dom skulle vara trånga eller för
små...men så tänkte jag nu är det bara to face it!!!
Sagt å gjort provad idag... and wooooooowww....
alla promenader har gett resultat!
Jieeeee vips så har jag tio par jeans Yeeeesss!!!!

Clara bara utvecklas i rasande fart, det är ju ruggigt vad
stor hon blivit.... Hon har vilja och talar om vad hon vill!
Men oftast är hon så glad och go! Ler med ett stort smile
mot mig och jag smälter som smör i solsken!

Hon ligger och spjärnar och vill rulla runt, hon har vänt
sig från mage till rygg ett par gånger!
Vi smakar på med majs, palsternacka, potatis och gröt!
Men njaaaaeee konsistensen är si så där.....
Lite göttare att ha bröst!!!

I dag har vi varit med Sebban på innebandy och Clara
tyckte det var spännande med alla som sprang.
Däremot så är höga ljud inget vidare.... Plötsliga skrik
och tjoningar, klubbor som slås i golvet osv osv....
det var ju samma sak på dopet när orgeln började spela!
Eller på babysimmet sist när två skolor var där!
Och tjejer som skrek i falsett inne i duschen ingen höjdare!

Clara är van vi hemma ljuden så som hunden skäller,
dammsugarn, vi pratar, tvn, musik, diskmaskin, tumlaren osv...
och ljuden ute när vi går! Bilar, fåglar, grävskopor osv
Men plötsliga jätte höga ljud blir hon skrämd av!!!
Inte tal om sodastreamen hon blir livrädd!!!

I morgon ska vi vara ute hela dagen, fika ute, promenera och
grilla!!! Och bara njuta av livet!!!

Nopp nu ska jag ta en kopp te och njuta av tystnaden jag är nämligen
själv hemma! Ja förrutom en sovandes Clara och hund!
För H är å jobbar på mälarenergi innebandy cup till kl.00.10 och
grabbsen är inte här i helgen....
TV FRI KVÄLL!!! SKÖÖÖÖÖÖNNNTTTT!!!!!

Ta väl hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0