Det var en gång....

Jag berättar varje kväll en liten saga för Clara.
Och hon lyssnar spänt på mig! Hon förstår inte
mina ord och vad det betyder.
Men hon vet att mamma berättar detta för mig varje
kväll. Och min mamma låter så gullig då!
Tänk om några år då kommer Clara att säga.
-Mamma berätta min alldeles egna saga för mig!

Nu ska jag berätta den för er!
Alla riktiga sagor börjar ju alltid med.....

Det var en gång.... för inte allt så länge sedan,
så föddes en liten flicka i Västerås.
Och hon gjorde sin mamma så lycklig!
Mamma sa att flickan var en liten prinsessa.
Och hon visste det för hon såg nämligen en prinsessa krona
på flickans lilla huvud. Det vara bara hennes mamma som
kunde se den, för prinsessakronan var osynlig!
Flickans mamma sa att detta är en ängelprinsessa som jag
fått och att hon är det sötaste som finns i hela världen!
Mamma sa att därför fick flickan heta Anna Clara Engla
Engla som i ängel.....
Mamma älskar sin lilla ängelprinsessa och nu ska hon sova
och drömma prinsessadrömmar hela natten!!!

Detta är Claras alldeles lilla egna saga som ska följa henne
i hennes uppväxt! Kanske jag berättar den på hennes bröllop en dag!!! *ler*
Vem vet!!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Söt saga :) Nu har jag börjat blogga igen :D

2009-04-20 @ 07:48:43
URL: http://prinsessanalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0