Dopet... om jag säger att det gick bra så ljuger jag ;-)

Oj oj oj.... Clara ville inte alls!!!
Herregud hon bara skrek säger
jag annat så skrattar nog alla åt mig
av dom som var där!
Clara ville inte bli döpt så var det nog!

Som alla småbarnsföräldrar vet så
gör man allt för att förbereda....

Okej det gjorde vi oxså (trodde vi)
Clara hade sovit middag å ätit bra!!!
Hon var glad å skrattade så mamma
Nettan tänkte detta kommer gå bra!!!

Tjiiiiiii,,,,, fick vi!!!!
Clara var glad ända tills kantorn spelade
första tonerna sedan skrek hon sig
hysterikst genom hela dopakten!

Själv så vet jag inte vad som hände!!!
Var jag på min dotters dop????

Herregud vad hände.... hon ville inte alls!
Tills slut skrattade bara alla till bedrövelsen!

Okej tänker ni som läser så farligt kan det
väl inte va? Alla barn är ledsna när dom får
vatten på huvudet!!!

Jojo ni skulle varit där hon ville inte alls!

Å Carro som läste dikt och Sebban en bön,
ingen hörde ingenting!!!
(Dom fick läsa under dopkaffet när Clars sov)

Hmmmm.... Clara min älskade dotter är nu döpt
Anna Clara Engla
men på frågan om hon hade en fin dag!
Så skulle hon nog svara nej!!!

Hahahahah vi kommer skratta gott åt detta!
Jag har ju redan ett tal till den dag hon gifter sig *ler*
Hennes kyrkliga debut var ju inte så glädjefull för
hennes del?!!!!

Alla som var där kommer iaf minnas hennes dopdag
och med säkerhet berätta den på andra dopdagar!

Jag var en gång på ett dop..... osv...osv....

Hahahahahahah det är bara å skratta åt det!
Barn är barn! Så är det ju!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0