Min stora tjej var med i dag!

Min stora tjej Carro var med på babysim i dag!
Hon dök två gånger med Clara....
Clara var lite trött i dag så på slutet var hon ledsen,
men sen sjöng vi "hjulen på bussen" då blev det roligare igen!

Carro har sovit här i natt hon brukar göra det när Sebborna
inte är här, då är det ju två 120cm sängar lediga!
Det är mysigt att ha stor tjejen här + att jag får så mycket hjälp
med Clara Carro älskar att leka å stojja med henne.
Även att ta henne när hon är ledsen!

Clara blir mer och mer vaken vill vara med och umgås!
Det är jätte mysigt och kul men det innebär också att allt
man ska göra innebär viss planering *ler*

Sista två nätterna så har hon vaknat runt tre-tiden och velat bli
ammad. Men det gör mig faktiskt inget (än så länge hahaha)
Hon som sovit hela nätter i två månader!!!!
Men det är klart det är lite förändring nu när hon får smakportioner.

I kväll har jag ammat henne + gett tillägg så får vi se om hon sover.
Kan vara så att jag måste gå upp till kraftigare tillägg nu när hon
är fyra månader.
Ville bara avakta med det eftersom jag kan ju inte börja med
smakportioner av  både purer + gröt + kraftigare tillägg då får väl
magen lite väl mycket nytt!

Nu ska jag koka te och krypa upp i soffan under filten å mysa lite!
Jag ska titta på desperata husfruar *ASG* Känner mig som en sån i bland!

Man har ju gjort det som ska göras i kväll:
Dammsugit
Matat Clara/bytt bajs blöja
Roat Clara mellan varven
Lagat mat
Plockat med tvätt
Satt på torktumlarn
Satt på diskmaskinen
Plockat ur diskmaskinen
Diskat div. kastruller
Tömt blöjhinken

Kvar att göra:
Vika det som är i tumlarn
Gå ut med hunden

Skulle vara skönt med ett handtag i bland?
Skulle vara skönt att sitta framför tvn och veta
att nåt blir gjort ändå!
Men i vår familj så ska bara vissa få göra det?!!!

S.U.C.K
T.R.Ö.T.T

Hoppas att ni som läser har mer hjälp än vad jag har!
Det vill säga ingen hjälp alls i stort sett!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0