Träffat en vän i dag... och det ger tankar, tankar å åter tankar!!!

I dag har jag varit ute å gått en heldel, skönt att komma hemifrån!
Träffade en vän och tog en latte nere vid hamnfiket!
Det blåste rejält...vi satte oss i lä och solade lite och pratade om livet!

Vad vill man egentligen ha ut av livet? Vad har jag för drömmar?
Vad har du för drömmar? Vad är lycka? Vad är inte lycka?
Ska vi bara låta det passera!!! Värderinga och attityder!

Vad vill jag tänka den dagen jag sitter på servicehuset, ålderdomhemmet,
eller kanske har jag tur att jag sitter hemma.... Vad ska mina tankar vara då?
Jag borde gjort si eller så?!!! Eller tur att jag tog dessa beslut som jag gjorde!

Människor gnäller över att bli gamla.... jag vill inte bli gammal!
Jag har kris!!! osv osv osv

Det finns faktiskt dom som inte blir gamla!!!
Det finns dom som är riktigt sjuka i unga år! Och skulle så gärna vilja bli gamla!
Det finns dom som visste vill vakna nästa dag å uppleva den dagen!

Det finns dom som önskade sig en familj!!! Som inte har någon!

Materiella saker eller icke?

Vi gör så många saker i livet bra å dåliga! 
Vi gör så många val.....

Men kanske borde vi varje morgon tänka att jag kanske skulle uppskatta det jag har!!!
En dag kanske det inte finns där mer?!!!

URRRRRKKK.... Jag vet jag blev djup!
Men är det inte så? Att vi bara tar allt förgivet?

Var RÄDD om det som betyder något för dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0