Promenix, tacos och *fix* hemma =)

Började dagen med en rejäl sovmorgon Clara väckte mig tjugo i elva
o my god vad hon kan sova 13-14 timmar och hon är inte ens vrål hungrig
när hon vaknar..... Blöjan väger bly.... tösen min.... 
Vi åt gröt och tog en promenix på nästan milen, inte så soligt i dag men
kvavt och fuktigt!!! Dogge var helt slut efter turen!!! 

I kväll mös vi på altan och åt tacos, Gottigott!!!! 
Min man har bett mig att hjälpa honom bli lite nyttigare!!!
Han cyklade till jobbet i dag ca.6km och var helt slut, så han messade
mig å skrev att nu ska det bli lite sundare vanor... *hahahahahahaha*
Så det blev tacos utan riven ost och med isvatten i stället för dricka!!!

Sedan fixade vi det sista med möblerna och så här blev det!!!!



           Datorhörnan

Vi har målat ett klaffbord som jag fått av min morfar, målat om pianopallen
som vi köpte för en femtiolapp och så sydde jag nya dynor!!!


Oxså fixat och målat om en gammal skänk som jag fick för 15 år sedan
som betalning när jag flyttstädade en villa *ler* Då var skänken gul,
jag lutade av den och hade den träfärgad. Nu har vi målat den vit och
slipat lite på det vita så att det ska få en mjukare sliten look!!!
Vi är nöjda.... fatet som står på skänken hittade jag i mammas loppis
låda som hon skulle sälja så det norpade jag *ler*

Känns lite roligt att göra om hemma å jag är så trött på att bara ha
nya saker..... det är kul att blanda nytt och gammalt!!!!

Nu ska jag lägga mig å läsa lite bok å vila ryggen på spikmattan!!!

Tjingeling!!!!

Kommentarer
Postat av: Erika

snyggt!! va duktig du är! nu längtar jag "hem" så vi också kan börja fixa å trixa å dona!!

2009-08-11 @ 22:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0