Tänkvärt!!!

Att våga nudda vid sitt inre och söka livets mening
kan vara läskigt men ack så viktigt!!!

Att våga stå för vad man vill och tycker kan också
vara både skrämmande och viktigt!!!

Livet är till för att levas här och nu.... inte i går och
inte i morgon!!! Man vet aldrig när det slutar!!!

Att försöka vara positiv är coolt och ballt!!! =)
Att vara negativ är bara tråkigt och deprimerande =(
Och får många i sin närvaro att må dåligt och inte minst en själv!!!

Är glaset halvfullt eller halvtomt?

Jag har läst två värdefulla böcker som får en att tänka
både ett och annat!!!

När livet stannar- handlar om en kvinna i min ålder som mister
två barn och sin man i tsunamin.

Kan jag dö mamma? - handlar om en 5-årig pojke men svår
cancer.

Gissa om det gör att man tänker lite djupare? Men det är troligen
meningen  med dessa böcker?!!!

Har också lyssnat på Agnetha Sjödins inre resa på ljudbok!!!

Njut av vad livet har att ge här och nu!!!

Jag vet att det inte är lätt tro mig... men att försöka se något positivt
i det negativa får en att komma långt. Men att alltid se negativa saker
i det positiva får en att stjälpa till slut!!!

Stor kram till er!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är inte ofta man stannar upp och tänker till vad som är viktigt i livet. Man skulle göra det oftare, istället för att bara stressa fram. Liver e så mycket mer än att bara jobba, äta och sova...

2009-08-06 @ 21:23:31
Postat av: Christine

Ja det är inte ofta man stannar upp och tänker till vad som är viktigt i livet. Man skulle göra det oftare, istället för att bara stressa fram. Liver e så mycket mer än att bara jobba, äta och sova...

2009-08-06 @ 21:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0