Baka är också kul =)

Nu är det inte långt kvar tills Clara fyller 1år så i dag har vi bakat.
*Barnbullar* Vi kom på att Clara inte har någon egen kavel så det
önskar hon sig av storebror i julklapp!!!!


Storebror hjälper till


Ahhh...så kul =) Kanske smaka lite....


C som i Clara


Claras färdiga bullar (med hjälp av mig förstårs)


Hmmm.... vad är detta för spännande?


Mums!!!


*Barnbullar*
Är vanlig vetedeg men med mindre socker (Lite behöver man ha i för jäsningen)
Jag bytte ut 1/3 till rågsikt och hade kardemumma i smeten.
Vid utbakning hade jag smör, kardemumma och 4st rivna äpplen till en smet
på en ½ liter blev ca.40-50 bullar

Bakat lite annat också men inte lika barnvänligt =) Sebbe bakade chocklad
bollar det är han proffs på med sesamfrön så gott!!!

På lördag ska jag göra julgodis vi ska ha pyssel hemma hos min mamma.
Och så ska vi fira Clara, så det blir kalas för henne både på lördag och söndag!!!

Nu ska vi ta en kopp te med nybakt bröd för det bakade vi också!!!
Stora bakardagen i dag, det är så kul att baka bara tiden finns!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0