Detta fick jag på mailen...

Det gick en rysning genom hela kroppen när jag läste detta.
Jag vet att det är många småbarns föräldrar som läser min blogg
även andra vuxna som ansvarar för småttingar då och då så läs!!!

Hej, 

Jag är upprörd så ni får bortse från alla felstavningar, tack!
 
Jag vill berätta om en fruktansvärd händelse som inträffade för 2 veckor sedan på nya IKEA i Malmö. 

Min syster Linas bekanta var på besök i Malmö och åkte till nya Ikea för att handla. Paret hade med sig sin 3-åriga dotter och gick och strosade ibland alla nyfikna premiär kunder. 
Dottern är ingen busig liten tjej som brukar vara stökig och springa iväg, utan håller sig ofta i närheten av sina föräldrar. 
Men, helt plötsligt var dottern borta och föräldrarna blev helt förskäckta....efter att ha lagt ner en liten stund på att själva leta runt i varuhuset, bestämde föräldrarna sig för att gå till informationen. Informationen på IKEA agerade snabbt och stängde alla entréer för in och utpasserande och hela Ikea genomsöktes. 
Efter 1,5 timme fann dom flickan....drogad, rakad (tjejen hade långt hår) och med pojkkläder sittande på golvet på en toalett. 
 
Det härjar alltså ligor som kidnappar barn, ja...även i sverige. 
Ligorna kanske för ut barnet ur landet och säljer dem eller tvingar dem till prostitution eller tar hand om dem och utnyttjar dem och därefter gör sig av med dem. 
Detta hör man inte mycket om!
Varför skriver inte tidningen om det?
Varför varnas inte folk?
Detta händer överallt och hela tiden, men ofta hinner man inte förhindra det i tid som dessa föräldrar från Karlshamn gjorde...utan i tidningen läser man "flicka saknas eller pojke anmäld försvunnen"... och så är dessa barn kanske borta för alltid.
 
JAG SKRIVER TILL ER FÖR ATT JAG ANSER ATT DET MINSTA VI VANLIGA MÄNNISKOR KAN GÖRA, ÄR ATT SPRIDA DETTA SKRÄMMANDE BUDSKAP TILL SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT, FÖR ATT FÖRSÖKA FÖRHINDRA ATT DET HÄNDER IGEN.
 
Kommer kidnappning, borförsel och utnyttjande försvinna?
Förmodligen inte, MEN det kommer kanske inte att bli lika lätt för förrövaren om vi alla är uppmärksamma på vad som händer runt omkring oss...och vad som kan hända ditt barn eller dina bekantas barn.  
 
LÄMNA ALLTSÅ ALDRIG BARN UTAN UPPSYN, LÄMNA INTE BARN ATT SOVA I BILEN ELLER I EN VAGN, OM NI INTE KAN HA DEM UNDER FULL UPPSIKT HELA TIDEN. OM ETT BARN FÖRSVINNER GÅ TILL NÄRMASTE INFORMATION OCH KRÄV ATT DOM STÄNGER FÖR UT, O IN PASSERANDE (om ni befinner er på ett varuhus elller likn. offentlig plats).....AGERA SNABBT!
 
SPRID DETTA BUDSKAP, IDAG!
 
Hälsningar
Malin Lindau
 


Kommentarer
Postat av: Erika

de va jag som skicka den va?? den va väldigt otäck!!

2009-12-19 @ 14:10:02
Postat av: Natalie - Mamma Till Malte

Fy fan va hemskt, skall verkligen vara mer försiktig i framtiden!!!!

2009-12-20 @ 00:50:21
URL: http://minndy.blogg.se/
Postat av: Me

Man ska inte alltid tro på allting alla säger. Detta är en gammal "Urban legend", ibland har detta hänt på Ullared, ibland IKEA, ibland är det en 3 åring, ibland en 5 åring. Googla på "Kidnappat barn IKEA" så får du hysteriskt många träffar.



Källkritik och lite kritiskt granskande efterlyses...

2009-12-20 @ 01:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0