Min vikt lyder inte mig S.U.C.K

Jaaahaaajaaa...min vikt vill inte lyda mig!
Vågen har fastnat.... på vilka siffror tänker jag inte säga!
Bläääää...vad trött jag blir!
Nästa vecka ska jag ta i med hårdhandskarna!
Jag vill inte ha det så här....
Jo jag vet att fler av er som läser tänker men gud
det är ju endast 6 veckor sedan Clara kom!
Men vad f-n
När jag var på stan fick jag lov att köpa skor i
större storlek... hon på sko affären sa att jag skulle
nog inte komma i mina skor förrän till hösten!
Vad tusan till hösten????
Jag kan ju inte gå runt i joggingskorna i all evighet?

Men jag är  jogging sugen! Och det är det skorna är till för.
Längtar till våren, torr astfalt, vårsolen!!!
Vilka gör inte det nu!!!
Vad jag ska njuta av svenska sommaren i år!!!
Jag ska ta morgon promenader ner till mälaren, tidigt!
Med kaffetermos å tidning! Låta hunden morgon bada!
Lyssna på fågelkvitter å njuta!!!
Hur nice låter inte det då?

Men nu tillbaka till verkligheten... så ska jag ut med Dogge
på kvällskiss i snöblasket vid midnatt.... mindre nice hörrni!!
;-)

I morgon ska Sebbe på hockey match, Sebban på Innebandymatch!
Henke får fixa det! Så det så! Jag å Clara tar sovmorgon!
Sedan ska vi på dop.... Vilket påminner mig om att vi oxså måste
boka kyrka och präst. Vi tänkte ha dop i maj självklart på Ängsö
där vi gifte oss för tre år sedan! Vad tiden går! *Hmmmmmmm*
Kan man ha "gud bror" ? Vi har pratat med Sebbe om att han ska
bli gudfar men det blir ju gud bror *ler*
Vi har pratat om vad det innebär osv. och att det är ett ansvar!

I kväll har jag avlusat lillgrabben...tredje gången han har löss....
Åh det är så äckligt! Men vi har luskammat oss allihop å det var bara
han som hade!!! Bäddat rent hans säng! Tvättat mössor...
Behandlat med medel å kammat! trevlig fredagskväll!!!???
Men vi åt gott och tittade på Lets dance först!!!

Lilltösen bänglar varje kväll mellan 18-23 ungefär!

Vi har rutiner nu.... Clara och jag!
Ammar ca:7.00
Sover
Ammar ca:9.00
Myser och pratar
Frukost ca:10.00 (Vaken)
Sover
Ammar ca:13.00
Sover (ofta ute i vagnen)
Ammar ca: 16-17.00
Vaken och glad!
Kl.18.00 Bänglar och ammar
fram till kl.23.00
Somnar och sover oftast till
ca: 6.00-7.00

Snacka om att bara matningen är ett heltids jobb!!!

Så ser det oftast ut om jag inte
ändrar om ammningstiderna pgav.
träff med någon eller en tid att passa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0