Sebastian har namnsdag i dag



Ja i dag har SEBASTIAN namnsdag!
Och jag har ju två Sebastior här hemma.
Så jag bakade morotskaka till fika i dag,
för att fira Sebastiorna....
*ICKE BRA FÖR MIN VIKT DOCK*
Men men men.... får ta en extra promenad
i morgon...

Morotskaka
4dl socker
4ägg
4dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1tsk bikarbonat
2tsk kanel
1tsk vaniljsocker
2dl matolja
6dl morötter

Vispa ägg och socker poröst.
Blanda i övriga ingredienser.
Ha i smeten i en form med
löstagbar kant.
Grädd mitt i ugn i 150gr 50min.
Låt kakan kallna!

Glasyr:
200gr philadelpia ost
75gra smör
4dl florsocker
2tsk vaniljsocker
Bred smeten på kall kaka.

Ät å njut! Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0