En bra dag i dag- kan det bero på vädret?

Svår muskelvärk, värk i lederna och ömhet som inte vill släppa........ så irriterande....
Den kan kännas på olika sätt molande, svidande, brännande eller ibland som kramp.
Värken brukar kännas värre när du använder musklerna, men finns kvar även i vila.
Förutom smärtan kan du också bli stel, svag och trött i musklerna och hela kroppen.
Du kanske får svårt att bära t ex matkassar.
Eller så blir det besvärligt med små pilliga saker som att knäppa en knapp eller trä
en synål. Man blir mycket trött och tappar saker hela tiden!!! Kraften liksom finns inte....
Tröttheten bara finns där kroppen känns tung som bly!! Huvudvärk och yrsel oxså!!!
Kanske får du svårt att koncentrera dig och att göra flera saker samtidigt.
Självklart får smärtan och tröttheten också följder för känslolivet.
Du kan bli orolig, arg eller nedstämd. Huvudet vill massor mens kroppen strejkar,
det känns som att gå med en influensa som inte vill släppa!
De flesta har bättre och sämre perioder. Besvären kan till och med variera från dag till
dag . Ena dagen kan du känna dig bra, för att nästa ha mycket ont.

I dag är en sån BRA dag och det innebär att jag vill göra allt som jag inte annars har ork till!!!
I dag blev en massa tvätt tvättad och hängd, att hänga tvätt kan nämligen
vara bara det ett företag och då ska vi inte prata om dessa förbannade lakan *ler*

Bakat bröd min son älskar nybakt bröd och jag tycker egentligen om att baka.
Men samma sak där att knåda degen en DÅLIG dag kan vara nästintill omöjligt!
Bädda rent i sängar ja lika där......

Men som tur är finns det BRA dagar då det känns bra!!! Dom dagarna gör att man orkar dom
mindre bra dagarna..... Men visst är jag avundsjuk på dom som slipper den här värken.
När jag var gravid kände jag ingenting vilket är märkligt!!! Men så skönt det var!!!
Men man kan ju inte ständigt vara gravid *Hahahahahahahaha*
Även om dom i familjen annorlunda just tänker annorlunda!!!

Näeeeee nu ska jag knåda vidare på degen så att det blir ett par limpor till sonen.

NJUT AV SOLEN!!!!

Ps. Det är visst ett högtryck på 11dagar på gång härligt!!!
       Ni får sol och jag kanske slipper värk!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0