Nattningen

Clara är trygg i att somna själv
vilket jag anser att hon ska vara!
Hon behöver inte skrika för jag
har visat henne att jag alltid kommer
in och att jag finns där hos henne!
Så vi har nu bra och skön rutin som
funkar för oss alla i familjen.

Ungefär så här.....

18.00 Yoghurt el. dyl.
19.00 Välling i knät
19.15 Tandborstning och bok och mys!
19.30 Musikskiva i rummet med släckt
          lampa och nattinatt
19.45 Sover sött!

Självklart skulle jag inte lämna henne
totalt hysteriskt skrikande hur som helst!
När hon nu är snart 11 månader känner
jag henne så bra så jag vet när hon känner
sig ledsen verkligen ledsen eller om det
är protest från henne!

Detta är en beprövad metod som heter
femminuters metoden eller "somna-själv-metoden".
När små barn är i 10mån åldern så kommer dom
underfund med att man kan skrika sig till att få som
man vill... Så klart ska man tillfredsställa deras behov
först och vara vaksam på varför dom skriker?!!!
Av ren envishet eller för att dom verkligen är ledsna.

Mer att läsa om den här....

http://www.eckerberg.se/be/somnproblem.htm


Kommentarer
Postat av: Emma

Ojojoj vad det tog skruv... Jag vet att det är 5-minutersmetoden och jag vet vad den innebär. Enligt mig är den grym och inget jag skulle använda mig av om jag inte hade extremt allvarliga problem att få Alva att somna. Här fungerar det fin fint utan denna hjärtlösa metod. Du gör på ditt sätt och jag vet inte varför du känner att du måste försvara dig. Jag kommenterade bara ditt inlägg med en personlig åsikt, förlåt.

2009-11-15 @ 20:22:06
URL: http://hemmahosmammaemma.blogspot.com/
Postat av: Emma

Förresten, antar att du syftar på mig angående att rulla vagnen över tröskeln för att natta. Jag har aldrig någonsin nattat på det sättet. Jag rullade över tröskeln när hon var liten och skulle sova middag. Vilket jag tror att många andra med mig också gör. Vad anser du är så illa med det?

2009-11-15 @ 20:31:01
URL: http://hemmahosmammaemma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0