Nattningen...

Ja nu är Clara över 10 månader närmare 11 och det innebär att tösen
har en egen vilja och det kan jag säga har hon. Hon vet precis hur hon
ska manipulera oss =) Gäller att vara på sin vakt!

Så i kväll var det dax hon ska somna själv! Annars kan hon vara uppe
hur länge som helst och dessutom sover hon oroligt om hon inte somnar
själv.
 
Lade henne i sängen det gick bra men så fort jag går ut ur rummet skriker
hon som besatt det är ohållbart i längden för oss alla och definitivt för henne.
Så jag släckte och sa godnatt och satte på hennes skiva. Hon skrek....
Jag gick in efter ca: 5 minuter och sa god natt igen och visade mig så att
hon inte skulle känna sig övergiven. Så höll vi på i ca:20min jag gick in ca:
var femte minut. Först stod hon i sängen, sen satt hon, sen la hon sig.
Och skriken avtog vartefter... efter en halvtimme sov hon =)
Så sött!!!!

Detta är en beprövad metod som heter femminuters metoden. När små
barn är i 10 månaders åldern så kommer dom underfund med att man kan
skrika sig till att få som man vill... Så klart ska man tillfredsställa deras
behov först och vara vaksam på varför dom skriker?!!! Av ren envishet
eller för att dom verkligen är ledsna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0