Ny vecka...

Måndag:
Skön måndag lite sysslor hemma och en långpromenad
med Clara och Vovve. På kvällen var jag med bästa
vänninan och simmade, solade och drack kaffe m. frukt!
Lite bastu och tjejsnack blev det ju också förstårs!
Härlig kväll!!!

Tisdag:
Hemma i dag också känner mig lite hemma sugen, trött
att ränna runt på diverse aktiviteter hela tiden =)
Jag har rensat i lite skåp och vad man samlar på sig onödiga
grejer och det blev så fint och fräscht när jag var klar.
Och Clara tyckte det var så kul och greja runt i alla prylar
som jag slängde på golvet. Gamla kartonger, cd fodral, skivor,
papper, tyger ja allt möjligt det var rena skattkammaren tyckte
hon *Hahaha* Även om jag känner för att vara hemma så blir det
Pinglan blir det på torsdag så klart, med tjejerna på T

=) I dag har jag lagar biff Stroganoff mums det var gott!




Biff Strganoff

500-600 g mört nötkött av filé, biff eller rostbiff
2 msk smör
1 gul lök
200 g färska champinjoner eller paprika
2 msk tomatpuré
2 msk fransk ljus senap *dijon*
ca 1 1/2 krm svartpeppar
1/2-1 tsk salt
1 dl gräddfil + 2 dl crème fraiche

Skär köttet i strimlor och löken i tunna skivor.
Tvätta och skiva champinjonerna/paprikorna
Fräs löken och champinjonerna/paprikorna i ca 1 msk smör
tills all vätska från champinjonerna kokat in. Hetta upp en stor
stekpanna och bryn köttet hastigt i smör i omgångar. Krydda köttet
under stekningen med salt och peppar.
Blanda kött, lök, svamp,
tomatpuré och senap i en gryta. Tillsätt gräddfil och cremè fraiche 
och hetta upp det hela men låt det inte stå och koka. 
Servera med ris eller potatis, saltgurka, gräddfil eller en sallad! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0