Min son älskar morotskaka...

Eftersom min son älskar morotskaka och så hade jag fika besök i går!
Så jag bakade en =)
Milla här kommer receptet =) Lycka till!!!
Ser framemot att bli bjuden på fika å morotskaka =)



Receptet:
4 ägg
4 dl socker
6 dl rivna morötter
2 msk olja
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk bikarbonat
2 tsk vaniljsocker
(lite kanel om man vill)

Vispa ägg och socker pösigt, rör ner morötterna
och oljan. Blanda resten och rör ner det i smeten.
Häll i en smord långpanna elller en rund stor form
grädda 40 minuter i 175 grader.

Garnera sedan när kakan svallnat....
Blanda rumsvarmt margarin 60 gram
120gr philadelphiaost (jag brukar ta hela förpackningen)
2.5 dl florsocker vispa med elvispen så att det blir riktigt
krämigt bre det sedan på kakan muuuummmmmsss!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0