Pictures...


Dogge & Jag på en skön höstpromenad i går.....





Clara & Jag tog en liten sväng till busborgen och busade lite..... =)





I dag tog vi en promenad ner till nya lekplatsen som invigdes i
lördags.... Jag blev så besviken!

I några år har jag funderat på varför dom inte gör lite *leköar*
i Vasa parken. Det är ju så fint där nu med dammen och ströv områden.
Och när jag nu blev småbarns förälder igen och bor så centralt så blev
min önskan ännu större =)

Så när jag läste i VLT att en ny lekplats intill svartån skulle invigas,
så tänkte jag äntligen! Visst den är inte i Vasaparken men positiv
som jag är så tänkte jag. Detta är bättre än ingenting alls =)

Så i dag tog jag å lilla tösen en promenad för att inspektera.
Men vad besviken jag blev =( Den ligger längre bort från vasaparken
än jag trodde, inga gungor inga gung prylar (ni vet sånadär typ fast låsta
gunghästar typ *ler*) Det var ett litet lekhus somn ser ut att vara taget
typ från high chaparall eller nåt *Hmmm* Sand, sand massor av sand!
Jätte bra med sant men om man går på stan och vill ta en kaffe med sig å
låta barnen leka en stund *tänker* Så kom i håg att packa med hink å spade!

Näeee... lekplatsen får --- av mig inte en bra lekplats mitt i stan den hade
varit perfekt typ ute på björnön...... Jag är besviken!
Visst den är vacker med rinnande vatten å så men inte praktisk som stads
lekplats.... fram med gungor många gungor!!!


Min lunch i dag.... mumma....

Frukt & youghurt:
½ Äpple
½ Banan
½ Mango
½ Granat äpple
1  Mandarin
Valnötter & Honung
Och turkiskt youghurt!
1 kopp kaffe
Mums gott!!!!

Nu ska jag ta mig ett varmt skönt bad! Och sedan titta på
Desperata hemmafruar!!! Jepp

Tjingeling!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0