Små barns tips!

Jag köpte vid ett tillfälle frukt och musli på barnmats burk till
Clara hon älskade det. jag inbillar mig att det är lite mer mättsamt
än bara en frukt purè. men jag brukar inte köpa så mycket burkar
jag gör det mesta själv, hon äter det vi äter oftast!

Frukt och musli
Havregryn vanliga och fiber
krossat linfrö (omega3 jätte nyttigt)
Vetekli
Lite bas musli
Mixa så att det blir jätte fint!
Blanda det med sockerfri äppelmos eller
mixad mosad frukt!

Ett annat tips jag fick av en vän var att köpa turkisk youghurt (Hink)
å blanda yoghurten med mosad banan eller annan frukt eller sockerfri
äppelmos mums Clara älskar det! Billigare och mycket nyttigare än små
barn youghurtar som är fulla av socker.

Tjingeling!!!


Kommentarer
Postat av: Erika

Har provat den turkiska yogurten till Oliver i några dagar men han spyr av den. Vet inte varför?! :-(

2009-10-19 @ 20:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0