Det är otroligt när dom små gör sina utvecklingssprång...



Clara är nu 9månader och en vecka och denna vecka har varit otroligt
rolig.... Vad hon har utvecklats jag förundras varje dag!!!
Nu ska hon resa sig upp hela tiden mot allt lite vingligt är det så man
måste vara med å passa henne =)
För kommer hon på att hon ska ta någon grej då släpper hon bara....
Å det är inget vidare om hon skulle ramla i köket/hallen för där har vi
klinkers vilket inte är så bra just nu =(

Hon plockar med grejer i och ur.... Hon har gamla nappar som jag klippt
bort själva sugdelen på dom plockar hon med och lägger i och ur en burk!

Hon har börjat vinka.... hon säger mamma pappa titta ampa (lampa)
Om man frågar henne var är brorsan? Var är vovven? Var är lampan?
Var är pappa? osv .... så har hon tvär koll......

Hon har fått humör också talar om direkt vad hon vill och inte vill ordentligt!
Kryper runt som bara den och fort!!!

Jagar vovven i sin gåstol i rasande fart!!!!

Lyssnar och iakttar som bara den speciellt såg jag det på teatern.

Babysimmet där är hon helt medveten om vattnet och vad som händer
om huvudet hamnar under ytan. Hon tar sig framåt med simringen själv!!!

Min bäbis börjar bli en självständig liten tjej och det är så häftigt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0