Ljuvliga september

Vilket väder vi har helt ljuvligt!!!
I dag har Clara och jag varit på
öppnaförskolan där vi träffade
Emma & Alva, vi sjöng och fikade.
Vi längtar till Pinglan i morgon, går
inte att jämföra sångstunderna =)
Miriam på Pinglan är ju sååååå bra!!!

På eftermiddagen har vi varit på
tandinformation. Vilket jag hade
klarat mig utan =/ självklara saker
kan jag tycka!!!!

En underbar dag!!!

Har fyndat ett gammalt bord/bänk i
dag på en loppis med gamla leksaker
så nytt projekt på gång igen =)

=) <3

Kommentarer
Postat av: Amanda

Japp, jag har målat bordet och stolarna själv med pensel. Och jag valde att grunmåla en gång först men det ahde nog egentligen inte behövts. men hur som helst så täckte färgen jättebra med en gång. ar inte alls så pilligt. Jobbigaste var att slipa innan målning. ^^ Men också det gick ganska fort. Och det blir ju stor skillnad!

2009-09-11 @ 09:25:41
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ljusfatet ja. Jag använde lättbetong som jag blandade efter anvisning. Sen tog jag gamla plastburkar i olika former och fyllde.

Fatet t ex är en gammal fyrkantig pepparkaksburk. Den fyllde jag en bit upp och sen tryckte jag i en mindre fyrkantig burk i den (bara en liten bit) för att få kanten på fatet. Jag valde plast för att det skulle gå att klippa bort då jag inte visste om det skulle lossna när det torkat. men det lossnade utan problem så klippa behövde jag inte göra.

Superenkelt var det iaf så det blir nog fler sådant framöver. ^^



Kul med nya projekt! Vad ska du göra med bänken?

Kram

2009-09-11 @ 09:51:17
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0