Tanken som räknas...



Det är tanken som räknas sa min man i går kväll/natt. Han och min bror
hade planerat att ut och fiska i dag långfredag angla. Dom åkte ut igår
kväll och riggade upp. Då fick jag en idè att jag skulle laga en trerätters
middag med mys. Det var så länge sedan vi mös bara vi två.
Jag började strax före sju med maten, nattade Clara vid halv åtta för att
sedan fortsätta.

Vilket fiasko det blev, killarna kom inte hem förrän strax efter elva.
Snacka om sen middag, men maten var lagad så vi mös en liten stund i
allafall. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Jag lyckades bränna sönder stekpannan också rök som bara den ställde
ut den i snön. Så att jag inte skulle rökskada köket. Det gjorde nämligen
min mormor en gång. Hon glömde en kastrull på spisen och spolade kallt
vatten i den. Vi fick sanera hela köket det var svart sot överallt!!!
SÅ GÖR INTE DET OM NI NÅGON GÅNG GLÖMMER EN KASTRULL PÅ SPISEN!



Sen middag men det var gott!

Förätt: Rökt öring, kräftstjärtar, potatis och kall vitlökssås gjord på smetana.
Varmrätt: Potatisgratäng och fläskfilè och lite röttvin.
Efterrätt: Chockladpudding, grädde toppat med lite godis (ett godishjärta)

Så det kan bli =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0