Möta sorg måste man i bland

I dag var det en mindre rolig dag, vi var på begravning.
H´s farfar har gått bort! Begravningar är ledsamt och tungt!
Men det kan också vara väldigt vackert, och det var vackert
i dag. En fin kall vinter dag fin musik och ett fint farväl av en
fin gammal man.

Men sådana stunder/tillfällen väcker mycket känslor i mig.
Jag blir ledsen av att se alla nära och kära i sorg, men jag
försöker att se det vackra som ändå är.... hur många fina
människor som möts i samma känsla. Alla har vi ledsamheter
inom oss, som vaknar i dessa sorgsna tillfällen. Men det blir
vad vi gör det till... Många tankar sände jag i dag till min mormor,
min morfar och min vän som nyligen också lämnade oss.
Framförallt en stor tanke till Erik, vila i frid!

Kommentarer
Postat av: Jan-Erik Eriksson

Tack för denna fina kommentar.



God man för Erik.

2010-01-30 @ 10:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0