Röntgen i dag

I dag var det dax för Clara att röntga sig, hon har ju ett märke
under huden vid armhålan på vänster sida. Typ en kärlmissbildning
det kan jämföras med ett smultronmärke men det sitter under huden.
Det är mycket troligt att hon får operera bort det, men först ville dom
göra en magnetröntgen och titta hur det ser ut. Vi fick inget veta i dag
utan hudkliniken kommer att höra sv sig när dom granskat plåtarna.
Men så här såg vår dag ut..... från kl.10.30-18.00


Clara somnade i bilen, så när vi kom dit sov hon i vagnen helt ovetandes
om vad som skulle hända.



Hon fick fyra emlaplåster ett i vardera armveck och ett på vardera hand.



Meddans vi väntade så körde hon race med dockvagnen i dom under-
bart långa korridorerna....



Jag fick vara med när hon sövdes sedan fick jag lämna henne och inte
vara med under själva röntgen. Kändes inget vidare, jag gick i väg och
köpte lite att äta. Efter 45min fick jag komma till uppvaket så att jag
skulle vara hos henne när hon vaknade. Hon märket inte ens att jag var
borta....




Hej mamma!!!!



Clara fick diplom på uppvaket =)



Clara måste äta innan vi fick åka hem, ingen mat på hela dagen 6.30-
17.00 så nu var det ju lite tur att Clara inte är ett matvrak ;-/



Dax att åka.... mamma kom igen nu åker vi.....


Ja så nu är det gjort skönt, vi är lite trötta och sega efter dagen.
Mycket intryck för lilltösen i dag, men vad duktiga och pedagosiska
sjuksystrarna och läkarna var. Clara har inte gråtit en gång i dag.
När dom skulle sätta nålen i armen på henne så blåste dom såp-
bubblor och satte på musik så hon märkte knappt att dom stack
henne ( + att hon hade fått emlasalva) Nu får vi bara vänta på
röntgen svaret!

Nu ska jag avsluta kvällen med att se på familjen annorlunda!


Kommentarer
Postat av: Erika

Snuttan då! Förstår att de inte kändes nå vidare när hon sövdes å du sedan fick lämna henne.

2010-01-25 @ 21:08:08
Postat av: Christine

Hon är så söt. Jobbigt att lämna henne. Jag hade nog börjat gråta. Så blödig är jag.

2010-01-26 @ 14:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0