Första snön



Fy vilket väder det var när jag skulle åka hem från jobbet, Skultuna
vägen är inget vidare när det blåser över öppna fälten. Det blir drivor
och fläckvis halt pgav. Svartån som går längs vägen. Olustigt också
med första snön och halkan, så många som inte satt på vinterdäck.
spelar ju ingen roll om jag har vinterdäck och kör försiktigt i fall jag
möter någon utan som får sladd!!!!



Jag antar att bussen hade vinterdäck, men att ligga för nära diket när
man kör ut från en bussficka så kan det gå så här =(



Väl hemma från dagis så kände vi på snön, Claris älskade det och
ville inte gå in.....



Var tvungen att provsmaka lite också så klart! Hon gick runt och sa
Tokigt, tokigt, tokigt.... Inte roligt, inte roligt.... ler




Vi byggde årets första ljuslykta....



Den lös en liten stund men det blåste så mycket så den sloknade när
vi hade gått in!

Första snön i dag då, vilket inte undgått någon kan jag tro =/

Ser inte framemot att halka till jobbet i morgon, lär väl gå upp en kvart
tidigare föra att sopa, skrapa, skotta fram bilen!

Ha det gott och frys lagom!

Tjing

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det är vackert med snö menusch vad det kan ställa till med problem...

2010-11-12 @ 12:56:04
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0