Händelserik dag...

Morgonen började med att jag vaknade med halsont.
Men gled motvilligt ur min varma goa säng där jag
låg och snoozade på min underbara söta tös!

Väl uppe så var det ju alla morgon bestyr, dusch,
smink, blöjbyte, välling, lek, frukost osv..... Mitt i allt
hör jag ett crasch i köket och tolvåringen tappade ut
en jätte burk med havregryn (2kg)

Jahaja... välj glädje tänkte jag....
-Tur att det var havregrynet och inte lingonsylten!
Lite arg kan jag lova att jag blev ändock trött och stressad
och inte ett dugg sugen på att sanera kök från havregryn.

Japp så var min morgon! På jobbet flöt allt på och jag fick
uppleva ett och annat, utöver det vanliga! En styrkekram
fick jag av min vän och den var välbehövd =)

Och när jag kom hem så möter jag min svärfar som
berättar att civilpoliser smygit runt i sina bilar under
eftermiddagen. Jo mycket riktigt både en och två åkte
runt på området, för att slutningen parkera strax utanför
vårt hus i fem timmar stod dom där....

...Att sitta i en bil och glo i fem timmar kan ju inte vara speciellt
kul, så det var väl lite tur att vi höll dom underhållna.

Först kom ju svärfar, sen Carro och Niklas, Sebbe åkte, Sebban
kom, jag och Clara kom och åkte, sen kom vänner till oss
Johan och Max, sen kom Annika, sen brorsan och så åkte dom
och kom tillbaka.... Ja dessa stackars civilare lär ju undrat vilka
som egentligen bodde i vårat hus.

Klockan 22 gick dom tydligen av skiftet för nu är dom borta!
Lite olustigt var det allt att ha dom utanför så fort jag gick ut
kände jag mig iakttagen....

Samtidigt blir man ju lite nyfiken, min man var fram och prata
lite med dom men dom blev mest sura och var lite halvt otrevliga!
För 1½ år satt dom också här ute och spana men då var det en jätte
trevlig kille.

Var och storhandlade i dag så nu är det gjort lugnt och skönt på
Maxi det var min tanke för i morgon är det den 20:de och inte kul
kan jag tro!!!

Bäst av allt det är tisdag och tjej-tv-kväll Desperate housewife,
Cougar town och the middle jieeeee........... en kopp te, en mandarin
och två timmar under filten i soffan.

Så nu är min dag till ända.... jag valde glädje och det gav resultat!

Kram och Tjing


Små fossingar som har livet framför sig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0