En underbar helg på GrAniS

Hej mina bloggvänner!

Jag har varit lite frånvarande vilket är ovanligt för att vara mig ;-)
Men jag hade en sån underbar helg på Granis (campingen ligger
strax utanför Öregrund) hos mamma, Viggen och Ellis. Så jag har
inte haft tid att blogga.

På fredagen när vi kom upp var det pubkväll i stor stugan, som har
ett litet lustigt namn. Där serverades det lite enklare mat och dryck.





"Bakluckeloppis"

Sedan på lördagen var vi på backluckeloppis det tycker jag är grymt
kul att kika runt på gamla saker man kan faktiskt göra ett och annat
fynd. Det tycket våran lilla tös också, här diskuterar hon med sin pappa.



Dom sålde ljuvligt fina bakverk i ett av stånden på loppisen, men jag
var duktig och köpte inget. men kameran åkte förstås fram. 88-an
bollar större än en golfboll såg ruggigt läckra ut!!!



Efter loppisen åkte vi hem till campingen och bara chillade som ung-
domarna brukar säga. Och åt lite lunch som bestod av grillad korv
och bröd.



Sedan bar det i väg till Öregrund där det var Öregrundsbaddagar med
tema "förr" typ. Till min lycka som just börjat använda min systemkamera
lite mer seriöst. Så jag passade på att träna att fotografera vilket är ett
av mina största intressen.

Bjuder på lite bilder....

Öregrundsbaddagar






"Vågar du se i backspegeln"



"Att ratta genom livet är inte alltid så lätt"



"Kommunikation"



"Speleman med herr Nilsson som sällskap"

Jag hade packat med löpkläderna så jag sprang hem till campingen
ca. 6,5km grymt skönt!

Väl hemma var det dags för lite mer chill sedan kräftskiva. Vi hade fått
en 2kg hink med svenska åmänningskräftor av svärfar LYX!!!



Tog faktiskt en liten snaps också hör inte till vanligheterna för jag tycker
det är si så där gott. Men Viggen hade en sort som var absolut okej!

Ellis passade på att träna med kameran då, hon lyckades bra =)



Söndagen då jo sovmorgon och bara mys.

Sedan åkte vi in till Östhammar och handlade lite kött och diverse.
Passade på att bli avsläppt 5km från campingen så att jag kunde löpa
hem. Väl hemma hade jag sånt flyt så jag fortsatte och tog en annan
runda så det skulle bli 1mil. Men jag fick för mig att ta personligt rekord
så det slutade på 1,2mil kändes mycket bra i både kropp och själ, oki lite
mör i lår och ryggslut men efter en skön stund i vedeldade bastun och en
dusch så kändes det så underbart = STOLT



"Eldfest med Sanna Nielsen"

Sedan åkte vi på eldfest vilken upplevelse måste bara göra om det igen
nästa år!



Det största fyrverkeri jag någonsin sett helt enormt....




=(

Allergisk reaktion av myggbett fick min lilla tös under helgen, svullnade
upp under och mellan ögonen. Hon verkade inte ha besvär av det men
jag ringde akutläkare i Östhammar, som rådde oss att skaffa allergi-
medicin. För att ha om hon får myggbett i framtiden. När det väl hade
svullnat upp så här kunde man inte göra så mycket mer än att vänta ut
det. Nu ser hon bra ut igen!

Lika glad som alltid ändå!



Clara stormtrivs att campa och sova i "sin" husvagn som hon säger men
det är farmor och farfars. Hon säger att dom kan få låna den!

Benen fulla av spring....



Så skönt att jag var ledig på måndagen så vi fick en liten super mysig och
händelserik minisemester det var vi verkligen i behov av. Eftersom vi inte
haft en enda dag i hop i år.

Det här min bloggvän var nog det längsta blogginlägg jag skrivit sedan
min bloggkarriär för ca: 3år sedan.

Nu ska jag krypa till kojs en lång dag i morgon för mig med möten, jobb,
plugga med sonen och försöka klämma in en löprunda.

Kram och godnatt!!!

<3




Kommentarer
Postat av: Cissi

Åhhh vilken härlig helg, förstår att du valde bort att sitta vid datan ;)

2011-08-17 @ 14:15:44
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Emmy!!!

kuul att vara på granis !!!

stackars clara som blev allergisk mot myggbett

ses snart igeen

puss,kram mvh// EmmyPemmy

2011-08-17 @ 19:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0