Olika världar men ändå fattigdom?

Egentligen kan jag tycka att det känns absurt på nåt vis att barnen
i Afrika svälter och att det samtidigt finns fattiga barn i Sverige.
Visst känns det lite märkligt? Hur är det möjligt att det får finnas
fattiga barn i Sverige? I vårt land, men så är det. Och eftersom
jag är så känslig och har någon form av tvång (bra tvång) så har jag
förstås ännu engång bidragit. Så jag klickade hem några sådana
här böcker!



Kan användas i pedagogiskt avseende här hemma för att tydliggöra vilka
problem som faktiskt finns närmare än vi tror. Och kan också hänvisas till
när våra barn "gnäller" Kan också användas som present tycker jag =)
Att få något som man också vet att det gått till nåt bra är ju fantastiskt
tycker jag i allafall.

Vill du beställa så gör det HÄR

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0