Syskonsymbios eller?

I bland händer det märkliga saker, det gjorde det idag!

Jag nattade Claris, lämnade henne när hon halv somnat.
Plötsligt hör jag en dunk och hon börjar gråta, springer upp
till hennes rum. Hon hade satt sig upp i sängen och lagt sig
ner med en dunk och slagit i sig i skyddsbrädan på sängen.
Den som ska skydda henne från att rulla ner på golvet.
Jag tröstade henne och hon fick en liten bula i pannan.

Ca.1½ timme senare ringer Sebbes pappa och talar om att
Sebbe är påväg hem för han hade på hockeyn farit baklänges
och landat på bakhuvudet det small rejält i isen.
Så nu får jag ha lite koll på honom så han inte fått hjärnskakning
som tur är så har han en riktigt bra hockeyhjälm.

Men visst är det märkligt båda mina barn slår i huvudet samma
dag. Jovisst det är säkert bara slumpen, men ändå i bland händer
det så märkliga saker.....



Som detta som hände i somras ;-) som jag skrev om då!!!

Jag måste berätta ni kommer knappt tro mig men jag har vittnen.....
i bland kan man börja fundera vad som gör att så märkliga saker
händer.....

Vi packade med oss kaffe, pastasallad, smörgåsar, muggar, youghurt
och burk till Clara ja allt!

När vi kom till Ranstagropen och riggat upp bassäng, leksaker, filtar,
handdukar osv, jag häller upp en kopp kaffe och så slår det mig att
jag glömt gafflar och sked till Clara?!!!!!!! Gaaaahhhh.... hur gör vi nu
pastasallad med dressing utan gafflar? Claras youghurt utan sked?

Vi får ringa Niklas som eventuellt ska komma senare efter jobbet om
han kan ragga upp en gaffel eller två =) Sen slår det mig att kanske
ligger det gafflar i handsfacket i bilen men lite tur. Sebbe och jag
*tuggar* lite om vem som ska gå och se efter.... liten bit att gå nämligen.

Men så säger Sebbe:
-Mamma nu går tjejerna som ligger därborta kan vi inte flytta dit?
Oki och vi gör det efter en liten stund, lite bättre strandkant för Clara där.

Och vips vad ligger i gräset???? Helt otroligt!!! Jag tittade upp i den blå
himlen, tack tack!!! *S*

Se.....


Visst är det slumpen å ödet i bland men så märkligt ändå. För om det
legat en påse knivar eller en förpackning tallrikar så hade det inte hjälpt
oss. Utan det låg just skedar!!! Hahhaaaa.......

Nä nu kom Sebbe hem!

Sköt om dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0