Man vet aldrig vad dagen har att erbjuda!



I morse så låg jag så bra till, var klar i mycket god tid. Jag är sån som
för mestadels är i sista minuten på morgonen. Men just i dag (igår torsdag)
så passerade jag en bra bit på väg till jobbet. Med leende på läpparna
och totalt ostressad. På en minut bytes denna sinnestämning till total
stress, pumpad med adrialin från topp till tå.


Min son ringde och bad mig vända hem igen och se efter om hans plånbok
och nycklar låg hemma!!!! I fall dom inte gjorde det så var dom stulna.
Jag blev inte stressade av att dom eventuellt var stulna, utan av att jag var
tvungen att vända vilket skulle resultera i en ½ timmes försening till jobbet.

Jag ska vara på jobbet 8.00 och bre smörgåsar tillsammans med en av mina
deltagare på dagligaverksamheten. Dom ska levereras 8.30. Att jag fick åka
hem resulterade i att jag kom till jobbet 8.30 =(

Vid dörren påväg in till jobbet sa jag till min kollega japp nu är det bara å välja
glädje. Detta kan jag inte påverka så mycket just nu! Vi var snabba med
smörgåsarna (turbofart) levererade dom. Det gick bra!

Sen var det bara att ringa polisen, försäkringsbolaget, spärra kort osv.

Svärfar hämtade hunden H åkte hem och larmade huset. Eftersom plånbok
med Id och nycklar blev stulna.

Vi var ner på en firma som säljer lås, beställde nya och fick några till låns.
Dom berättade att dom varit med om att det endast tagit en kvart efter sådana
stölder och huset varit länsat!

I morgon monterar vi våra nya lås!

Shit denna stressmorgon blev kulmen för mig, jag däckade totalt kl.18 på kvällen.
Förflyttade mig till tösens säng med henne kl.19.30 vaknade där 01.15 tog mig till
min säng. Klockan ringde 06.30 jag sov 12½ timme totalt stensov, shit var som en
zombie i morse =) Hahhaaa vet inte när jag sov så länge sist!

Jag är nog jätte trött, vi har det inte speciellt lätt här hemma just nu med en av
sönerna. Vilket tar musten ur oss alla!

I dag fredag har lugnet intagit sig hemma hos oss.... vi teamworkstäda jag, H
och sebbe =) Det som tar mig 3-4 timmar tog oss knappa 1 timme.
Efter det tog vi en långpromenad hem till Carro med vagnen och hämtade Claris.
4 km dit och 4 km hem gud vad sköööööönnnttt å myyyyyssssiiiggt!

Carro hämtade nämligen Claris kl.13 i dag på dagis dom tog bussen hem till Carro
där dom myste, lekte, busade med katterna. Claris tyckte det var jätte spännande
att åka buss. När vi gick hem pekade hon på varje buss och sa Clara åka buss,
Clara åka buss!!!

Väl hemma åkte killarna och köpte spicey (intogs med ett glas rött) och
Let`s Dance. Efterrätt fick bli en Irisch Coffe.

Jag har följt Hanna Graafs blogg sen hon startade bloggfamiljen för ca:2år sedan.
Så jag tycker det var jätte kul att hon höll sig kvar!!!!

Nu ska jag nanna kudden kram och tjing till dig!

Kom i håg att du är fantastisk!!! ;-)




Kommentarer
Postat av: Christine

Jag vet hur det känns att ha ungdommar. Man är ständigt orolig och det tar verkligen musten ur kroppen att vissa hela tiden ska testa gränserna. Gränser som funnits hela tiden, ska helt plötsligt försöka tänjas på. Man brukar ju säga...små barn, små bebymmer. Stora barn stora bekymmer. Ibland stämmer det verkligen och i nästa stund är dom hur gulliga som helst.

2011-01-15 @ 11:03:56
Postat av: Anna

Oj, vilken dag! Förstår att du däckade tidigt. Hoppas allt löser sig med försäkringar och så.

2011-01-15 @ 20:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0