Promenixat

Känns som att jag kommit i gång igen söndag, måndag och onsdag
har jag promenixat i raskt tempo 6-8km ca: 1-1½ timme så skönt!

I söndags vara Claris och jag på hockey och tittade på brorsan det
blev vinst =) Vi åt korv och hejade och mös!!!

I tisdags var jag på föreläsning med jobbet den handlade om förändring.
Föreläsaren var lite si och så kanske inte världens bästa underhållare.
Men det han pratade om var intressant om man ville ta till sig det och
kanske gå lite djupare för sig själv, analysera sig själv. Så gav det ett
och annat!!!

Han sa bla.

Vi är villiga att nå utveckling men kanske inte att förändra
oss!!!


Visst ligger det lite sanning i det? Som han sa som ett exempel.
Vi vill vara smala (kanske gå ner i vikt) Vi vet att vi måste äta
mindre och röra oss mer. Alla vet att det är det som behövs för
att nå till denna utveckling. Men trots det så förändrar många av
oss inte beteendet. Trots att alla vet så finns massor av företag
som säljer det vi redan vet!!!

Vi vill nå utveckling (gå ner i vikt) men vi vill inte förändra oss!!!

Det var bara ett exempel visst är det så många gånger i olika
sammanhang. Han sa mycket andra bra saker också bara man var
villig att tänka steget längre!

I dag tog jag en lång promenix när jag kom hem strax för klockan sex.
Starta jag datorn för att titta när ett möte skulle vara i morgon vilken
tid. Det visade sig att dom flyttat mötet till i dag 18.30 snacka om att
det belv bråttom. H skjutasde ner mig till biblioteket och jag promenixa
hem så i dag var jag duktig tog även en liten promenix i dag på jobbet.

Mötet jag var på är att det kommer starta en ny friskola här i Västerås
den heter entreskolan mycket intressant med tanke på att S ska börja
i 7:an och byta skola =)

Oj vart tog denna kväll vägen? Nu ska jag duscha och ta en kopp te
och kura upp i soffan. Kanske mobben ringer och jag får åka på en
liten utflykt till Sura och hämta hockey killar. Vi får se!!!!

Nattinatt och tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0