Salabadet och jädrans långtradare



I dag begav vi oss i väg till Salabadet, det är faktiskt ett riktigt mysigt
bad. Litet och mysigt, lagom med folk. Det var Carro, syrran och hennes
tjejer och jag. Pappsen var hemma och jobbade i källaren.



Första åket i ny rutschkana lite läskigt, men det slutade med att Clara
och Carro åkte den stora typ 20 gånger. Och jag fick lite egentid och
hann med att simma 50 längder =)






En super trött liten tjej efter allt badande....

En toppendag som kunde ha slutat med en katastrof =(



När vi kom ut vad det ett jädrans oväder och jätte halt så vi körde
väldans sakta. Plötsligt kommer en långtradare för omkörning och
"brassar" om fem-sex bilar varav jag och syrran lång längst fram.
Då möter vi ännu en långtradare så syrran fick bromsa och hålla
långt till höger. Långtradarna strök förbi varann tight som f-n.
J.......a buskörare säger jag bara varför köra om i detta väder med
en tradare som har sån tyngd och sådan fart =( Livsfarligt!
Syrran hade kunnat fått sladd ute i väggrenen, om långtradarna
kolliderat så hade både hennes bil, min bil och säkerligen flera hamnat
i en rejäl krock.

Usch nu var det andra gången i år som jag varit nära och jag har ändå
haft körkort i snart 22år känns lite läskigt!!! Lever jag på fisens mosse
eller??? usch!!!

Ja nu är vi välbehållna hemma iallafall som tur är!!!

Tjing

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja jag tyckte väl att det va er jag mötte på Salavägen på f.m. ;-)

2011-01-04 @ 22:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0