Vår invisiblefriend




Våran Invisiblefriend har kommit nu som jag berättade om i tidigare inlägg
att jag beställt. Invisiblefriend

Clara gillade den verkligen men tyckte det var lite märkligt att den inte hade
ett ansikte. Eftersom det är en osynligvän så har den inte det!

Våran andra docka hamnade i ett flyktingfängelse i Bangkok IDT immigration
dentention center. Ett barn där har nu den andra dockan.

I Thailand hamnar man i fängelset om man har flytt dit och inte har klart med
papprena. Kvinnor och barn säras från fäderna. I fängelset kan dom bli sittandes
från ett par månader upp till flera år.

Våran docka heter Mercy och den påminner om att alla har rätt till vård och mediciner.

Så här skriver grundaren av Invisible Friend ;-)
Utifrån att ha varit delaktig i ett arbete under ett och ett halvt år i ett
Thailändskt kvinnofängelse föddes drömmen om Invisible Friend. 

Varje vecka fick vi besöka de kvinnliga internerna och fick många fina
relationer och även se en del av hur deras vardag såg ut. 

Speciellt som mamma tog det mig hårt att möta dessa minsta spädbarn
som satt inlåsta med sina mammor. I artiklar och olika former av statistik
kallas de för "the invisible interns”, just för att de är osynliga för omvärlden.

Man kan alltid hitta information om kvinnor eller män som sitter fängslade,
men barnen är en osynlig grupp.
 Det var här som en bit av mitt hjärta för
alltid blev stulet. Ända sedan vi kom tillbaka till Sverige har jag längtat efter
att på något sett kunna vara med och påverka dessa barns situation innanför
murarna, så att fler får veta om att dessa barn faktiskt finns.
 När jag började
läsa på om de “osynliga barnen” så handlar det inte bara om barnen I fängelser
utan även de barn som på ett eller annat sett förlorat sina föräldrar och därmed
får växa upp på barnhem. Genom denna trasdockeprodukt vill vi belysa de osynliga
barnens värde att födas och finnas till var de än hamnat, och låta dig få vara med
och bli en Invisible Friend för någon av dem.





Dessutom har en peng gått till uppbyggandet av ett barnhem i Kolkata.



CLARA OCH JAG ÄR STOLTA ÄGARE TILL EN INVISIBLE FRIEND =)

Kram till dig och kram till alla små barn i världen som har det svårt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0