24 och yoga

Haft en riktig mysdag med mina tjejer i dag, vi var och badade
Då passade jag på att simma blev 45 längder det var skönt för
kroppen för jag har verkligen grym träningsvärk!

Carro och jag var sedan på 75minuters yoga lika skönt det efter-
som det går ut på att stretcha kroppen och avslappning.
Bra och skön måndag! Yogan körde vi på njoy för dom hade öppet-
hus i dag med diverse aktiviteter och så.

Bla. fett och muskelmassamätning vilket vi då gjorde =) och så
fick man lite träningstips. Det visade sig att jag ska inte styrketräna,
utan lågintensivträna. Jo att jag skulle lågintensivträna visste jag men
att jag skulle vara försiktig med styrketräning visste jag inte!

Det var nämligen så att jag hade bra fettprocent en tränande tjej
ska ligga mellan 15-20% jag låg på 16,7% Jag vägde rätt mycket
men det var i muskler, jag hade 8kg övervikt i muskler. En vältränad
tjej brukar ligga på 2-2,5kg (över) i muskelmassa, då menar jag inte
bodybilders *Hahahaa*

Detta förklarar en heldel för mig faktiskt, jag har alltid varit smal men
alltid vägt mycket därför slutade jag väga mig för ca: 10-15 år sedan
för det har bara skapat ångest hos mig!

Han undrade om jag tränade mycket och om jag hade tränat mycket när
jag var yngre, min biologiska ålder var 24år tack tack det kändes fint =))

Helt okej resultat för att närma mig den magiska åldern fyrtio!!!!

Carro gjorde också testet med goda resultat. Vi har nog lite "gratis
genetiska anlag" också.  Sen så vet jag inte hur pålitliga sådana
tester är heller. Men kul var det i allafall!

Summa av detta alltså inte så mycket gym mer lågintensivträning =)

Tjing

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin Florinus

Grattis till jättefina resultat(som jag redan visste eftersom jag har så snygg syster =) och jag tror nog att dom är ganska pålitliga =) Men lite oroande då en kvinna bara under korta perioder vid tex..deffning ska ligga under 18% för att alla hormoner mm ska fungera optimalt...och faktiskt kan bli skadligt för kroppen..Du får nog tänka på att inte träna för mycket förbräning utan hålla dig till underhållsträning...Kjamizz

2011-03-29 @ 15:14:33
Postat av: Milla

Ja du 24-åringen!!

Det var väl en jädra tur att jag inte följde med er och träna ;)

Kram C

2011-03-29 @ 21:34:40
Postat av: Nettan svarar:

Tack syster!!! Jaf fick lite tränings tips =) (Den ska ligga mellan 15-20% på en som tränar, annars för kvinnor mellan 20-30%) Deff då kan du ligga bra mycket lägre! Milla: Du skulle varit med jätte skönt med yoga ;-) Kram på er!

2011-03-30 @ 08:28:45
URL: http://mrsnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0