Sofias änglar........ min ängel ;-)

I dag när jag såg Sofias änglar så skar det i hjärtat riktigt
ordentligt. Fick en klump i magen, för er som inte såg
programmet kan jag berätta att det handlade om ett par
som fick barn förtidigt och dom mådde inge bra. Speciellt
inte ena barnet (tvillingar) i 11 månader har dom levt mellan
hopp och förtvivlan och rädsla. Jag påverkades nog lite extra
mycket med tanke på att min Sebastian är förtidigt född!

Känslan i kroppen fanns kvar och vaknades till liv. Jag var
tvungen att titta på lite foton och med dagens teknik så är
det ju enkelt att scanna in!



Sebastian några dagar gammal vikt: 1295gr lite blek och medtagen
han fick blodtransufsion och mådde sedan bättre. han föddes 12april
var beräknad runt den 6 juni. Han vägde för lite ett barn som föds
8 veckor förtidigt brukar väga runt 2kg så han var undernärd.

I dag när jag såg på Sofias änglar så riktigt kände jag hur tufft
dom har det. Önskar dom all lycka!

Jag är världens lyckligaste som berikats med två så underbara
barn, vägen har varit riktigt krokig. Men nu så har jag två med 16års
mellanrum!!!

*Största gåvan är mina barn* har jag tatuerat på benet med mycket
eftertanke till dessa ord!

Dom gör mig hel och lycklig!

<3<3<3

Kram



Kommentarer
Postat av: Anna

Har missat Sofias Änglar totalt!

Meen så liten! Skär ju i hjärtat! Tur att de är så duktiga idag att de flesta för tidigt födda barn överlever!



Kram!

2011-03-02 @ 21:29:44
URL: http://annalejd.webblogg.se/
Postat av: Anna-carin

Ja,tänk så liten han var när han låg i din hand..Och jag vågade inte hålla honom av rädsla att tappa honom...Och tänk i dag är han snart vuxen stor snygg man =) Kramizz moster /syster A-C

2011-03-03 @ 10:54:24
Postat av: Anna

Ja, det är otroligt vad man känner för sina barn och vilken medkänsla det föder. Vi får skatta oss lyckliga för våra mirakel, stora som små!

2011-03-03 @ 19:35:06
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: mormor

Tänk att det var en av mina lyckligaste dagar när jag fick komma in på avd.69 och sitta där med vår lilla docka i famnen i 2 timmar då jag bara tittade på honom och tänkte att detta kan ju inte vara sant men så var det. Jag var så lycklig att få bli mormor. Men tänk att i dag är han så lång, reslig och så snygg. älskar dig av hela mitt hjärta kram mormor

2011-03-05 @ 19:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0