Alla barn är lika värda



Klicka här om du är intresserad- INVISIBLE FRIEND

Trasdockan du betalar för 2 men bara behåller 1, den andra sänder vi till ett barn i fängelse eller på ett barnhem. Projektet där du får vara med och göra det omöjliga att ge till de osynliga som får uppleva att någon har sett dem.
 Du kan få en alldeles egen Invisible Friend någonstans i världen. 
Varje trasdocka har dessutom en egen betydelse utifrån FN:s barnkonvention.

Utifrån att ha varit delaktig i ett arbete under ett och ett halvt år i ett Thailändskt kvinnofängelse föddes drömmen om Invisible Friend. 
Varje vecka fick vi besöka de kvinnliga internerna och fick många fina relationer och även se en del av hur deras vardag såg ut. 
Speciellt som mamma tog det mig hårt att möta dessa minsta spädbarn som satt inlåsta med sina mammor. I artiklar och olika former av statistik kallas de för "the invisible interns”, just för att de är osynliga för omvärlden.
 Man kan alltid hitta information om kvinnor eller män som sitter fängslade, men barnen är en osynlig grupp.
Det var här som en bit av mitt hjärta för alltid blev stulet. Ända sedan vi kom tillbaka till Sverige har jag längtat efter att på något sett kunna vara med och påverka dessa barns situation innanför murarna, så att fler får veta om att dessa barn faktiskt finns.
 När jag började läsa på om de “osynliga barnen” så handlar det inte bara om barnen I fängelser utan även de barn som på ett eller annat sett förlorat sina föräldrar och därmed får växa upp på barnhem.

Genom denna trasdockeprodukt vill vi belysa de osynliga barnens värde att födas och finnas till var de än hamnat, och låta dig få vara med och bli en Invisible Friend för någon av dem.

CLARA OCH JAG HAR SJÄLVKLART BLIVIT EN INVISIBLE FRIEND!!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny Axene

Tack för att du hjälper mig att belysa de "osynliga", och vad roligt att ni nu kommer att bli en Invisiblefriend till någon liten i världen.

Jenny Axene

2011-05-16 @ 22:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0