Äppelpaj med valnötter och vitchocklad

Här kommer receptet på äppelpajen jag och Clara gjorde till första advent fikat. Enligt önskemål av några av er läsare. Skala 4-6 äpplen och kärna ur skär tunna klyftor. Paj deg, ta en matberedare ha i 2dl valnötter och 2dl vetemjöl kör beredaren så att nötterna och mjölet blir malet tillsammans. Tillsätt 200gr smör och kör beredaren tillsätt 1,5 dl strösocker och 1msk vaniljsocker. Tryck ut degen i en pajform ha i äpplen och ha 100-200gr hackad vitchocklad över. Grädda i 200gr 10-20min serverad varm tillsammans med grädd vaniljglass. Obs! Jag tyckte det var för mycket strösocker nästa gång kommer jag bara ha i 0,5-1dl :) En rejäl kaloribomb men super gott! Lycka till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0